Fra 2012 til og med d.d.

Oppstarten av Max Dialog

Max Dialog ble etablert i Mai 2012

Kick off 2012

Etter en relativt bra oppstart av selskapet, deltok flere representanter fra samarbeidende Callcenter på vår første kick off. “Scavenger hunt 2012”.

London

Vi sendte 2 av våre helsekostselgere til London i forbindelse med en salgs-konkurranse.

Gibraltar

I November reiste vi til Gibraltar med selgerne, gode resultater skal ikke bare feieres, men også nytes. Meget fin og avslappende tur i fantastiske omgivelser!

Oppstarten av 2013

2012 ble for oss en bra start for Max Dialog. Selgerne og ledelsen gjorde en meget bra jobb for å legge til grunn suksess i vår etablering av oss selv som en merkevare i TM bransjen.

Anbudstorget

Tidlig i 2013, signet vi avtale om TM oppdrag for Anbudstorget.no AS. Vi har i senere tid levert både best og gode tall for vår oppdragsgiver, så vel som at vi også har vært med på produktutviklingen.

Kick off 2013

Årets kick off ble det arrangert vår første scavenger hunt med bil – en ekte suksess! Noe som senere skulle vise seg å bli en tradisjon hos oss. Luksushoteller, limousiner og høy partyfaktor ble med tiden en tradisjon. Det er tross alt kun kick off én gang i året.

Sykler til alle

Ettersom vi solgte mye helsekost, valgte vi å kjøpe sykler til alle våre selgere, med intensjonen om økt fokus på litt god gammeldags trim for sjelen. Senere viste det seg at syklene ble svært lite brukt i solsteika! – Sykler ble det i alle fall!

Venezia

Selger og leder fra Anbudstorget, reiste til Venezia i forbindelse med gode salgstall. Meget – meget fin plass!

Oppstarten av 2014

Under juleferien bygget vi om kontorene, satsingen på bedre kontorfasiliteter startet for oss her. Lite visste vi at vi skulle ende opp med enormt mye større og bedre lokaler enn det vi på denne tiden hadde. Vi hadde jo allerede da svært gode lokaler! 2013 ble et knall-år for oss, vi la bak oss fantastiske resultater og begynte bevege oss inn på året 2014.

Felles tannhelsesjekk

På denne tiden hadde vi noen selgere som klaget på hull i tennene, så da var det ikke noe annet valg enn å arrangere en felles tannhelsesjekk! Var grei stemning på venterommet hos tannlegen! :)

Vi var halvveis og foran budsjettet

En bedre halvårs middag måtte til. 2014 var et enda bedre år enn tidligere år. Det skulle feires! Halve året var gått og vi hadde allerede passert 2013’s omsetning og resultat!

Kick off 2014

Årets kick off ble det gamle konseptet oppgradert, vi etablerte vårt eget race, “MD Race”. Turen gikk med flere team og biler, rundt om sol-kysten, både innlandet og ved kysten. Alle hadde egne destinasjoner og en felles slutt-destinasjon. Årets kick off, hadde den lengste ruten vi har benyttet, vi endte til slutt opp i Portugal, hvor vi hadde en helt fantastisk weekend med våre selgere!

Fulle kontorer – tenk større

Vi opplevde i 2014 at vi ikke fikk til å vokse mer enn det vi allerede hadde vokst. Vi måtte tenke større, og planlegging av mer kontorplass, bedre kontorfasiliteter og utvidet lunsjordning var nå i gang.

Oppstarten 2015

Bak oss hadde vi lagt noen svært gode år, vi begynte å bli rutinert og drevne i faget. Planene og ønsket om en større salgsavdeling var i full sving, men dette lå litt lengre frem i tid. Nå måtte nye oppdrag på plass, slik at vi var sikret tryggere drift om vi skulle satse på vekst. Vi måtte utvikle oss selv, og våre selgere om vi skulle lykkes.

Lære språket

Vi arrangerte kurs for at selgere og ledere skulle lære seg spansk. Kurset gikk over flere uker og noen av oss, snakker i dag flytende spansk. Det var i grunn på tide, vi har jo vært her noen år!

Hegnar Media

I 2015 signerte vi avtale med Hegnar Media. Vi skulle nå få selge flere av deres produkter. Salget startet med et skikkelig brak, det har vært full rulle siden oppstart og Hegnar Media har blitt til en av våre større oppdragsgivere dem siste årene.

Kick off

Vi gjentok suksessen fra tidligere og kjørte på med et nytt “MD Race”. Samme konseptet, nye plasser og destinasjon noe nærmere hjemplassen. Årets tur gikk til Sevilla, der hadde vi vært tidligere og flertallet hadde over tiden snakket om at en replay av denne turen kunne vært bra. Fantastisk tur med en blid og turbulent gjeng!

AAA-Rating

Max Dialog blir AAA-Rated hos Bisnode (Soliditet). En utmerkelse vi fremdeles innehar. God økonomisk styring av selskapet og konsekvent vekstplaner, samt med en solid spareplan har vært nøkkelen vår til denne ratingen. Forståelig nok forstår vi at tidene kan forandre seg, men så lenge vi har mulighet, skal vi jobbe hardt for at denne skal opprettholdes.

Byggestart

Planleggingstiden er over, første arbeidsdag for arbeiderne som skal bygge våre nye lokaler har ankomme, September 2015. Etter mye arbeid og planlegging hadde arkitektene kommet opp med planer for vårt nye kontor, vi skulle nå gå fra vårt “lille kontor” til noe som var 3 ganger så stort. Utvidet lunsjordning, konferanserom og 2 store ringerom, samt administrasjonskontorer. Dette så vi frem til!

Julebord og avslutning på 2015

Julebord og avslutning på 2015. Vi har nå lagt bak oss et av dem mest travle årene for oss i Max Dialog. Så mye – på så kort tid! Et julebord utenom det vanlige, så mange nyheter skulle deles med våre selgere, en gjeng av fremgangsrike og pågående selgere, skulle nå få sine utmerkelser. Dette julebordet ble vårt dyreste. Revet med av all gleden, ble det gitt bort flere titalls-tusener i bonuser. Det var verdt hver eneste krone.

Desember 2015

Ventetiden var endelig over. Vi fikk flytte inn 1 mnd før tiden i våre nye lokaler. Her må det være lovt å si; Herregud! Så fornøyde vi var! Etter å ha skrudd opp hundrevis av artikler fra IKEA, som vi så sårt elsker og hater på en og samme gang, var det endelig klart – vi skulle nå få bruke lokalene våre! Salget gikk rett i været, motivasjonen, ønsket om mer suksess og ikke minst, sulten! Herregud, det var en spesiell tid vi i Max Dialog ikke vil glemme.

Oppstarten 2016

Endelig, endelig skulle vi få ta fatt på 2016. Ferien var lang denne gangen. Vi gledet oss fælt til å komme igang. Nok et år var bak oss, med flere suksesshistorier enn årene før, hvor skal dette ende?

Varme mikrofoner

Salget fortsatte å stige og rekord på rekord ble slått og satt!

Veksten fortsatte

Vi fortsatte å vokse. Omsetningen steg, jobbsøkere daglig og en oppdragsmengde som virket umettelig. Fort så vi potensialet i en fortsettelse på vekstpotensialet vårt. Vi måtte på dette tidspunktet, fatte beslutninger på om vi skulle begynne å bremse opp, eller seile med vinden.

Kick off 2016

Nok en kick off skulle gjennomføres, og det også her et “MD Race”. Madrid var destinasjonen. En meget fin tur, med mye faglig innhold i form av interne kurs og konferanser og teambuilding. Vi fikk besøkt Warner Bros parken i Madrid og en fuktig utgang på en av Madrid hete nattklubber. Meget fin helg, turbulent gjeng, men fryktelig fin tur!

Halvårs avslutning

Selv om vi hadde hatt en fantastisk kick off, valgte vi å gjennomføre en felles avslutning før sommerferien. Vi dro til en ZOO, hvor vi fikk kjøre igjennom, en skikkelig safari! En skikkelig og real avslutning på et meget godt halvår i 2016.

Premier for alt!

2016 er det året vi har gitt mest i premier, det var så å si, premier for alt, og det var vel fortjent til selgerne. Vårt desidert beste år så langt!

AAA-Rating

Fortsatt god styring på økonomi og spareplaner. Ny AAA-Rating ble gitt og er nr 2 i rekken på rad.

Byggestart (igjen)

Nok en byggestart, og som tidligere nevnt, måtte vi velge om vi skulle bremse vår egen utvikling eller simpelt bare gi gass og følge vinden. Vi valgte å fortsette veksten! Våre kontorer som alt var store og fine, skulle nå bli større. Fra 265kvm, til over 500 kvm!

Godkjent CallCenter

Søknad om Godkjent Callcenter i 2016 ble godkjent.

Ventetiden er over

desember 2016 fikk vi flytte inn. Nå hadde vi plass til over 60 selgere på det meste og flere lounger og oppholdsrom. Lunsjbordene var byttet ut med egen kantine. Og alle i administrasjonen hadde nå egne kontorer.

Oppstarten 2017

Da var vi endelig ferdig med 2016, nok et innholdsrikt og lønnsomt år var lagt bak oss. Vi var ikke noe mindre spent på hvordan 2017 skulle utarte seg. Vi skulle doble bemanningen denne tiden og hadde et lass av nye utfordringer som vi skulle møte på.

MD Nyttårsauksjon

Vår største suksess, hva angår konkurranser og engasjement er definitivt vår nyttårsauksjon. Selgerne får gjennom flere måneder spare opp “MD Kroner” og ved en senere anledning, bruke disse til å by blindt på vår nyttårsauksjon. Mange og dyre premier, åpen bar og god stemning er bare noen faktorer å nevne, og ikke la oss glemme at synergieffekten av totalen!

AAA-Rating

Fortsatt god styring på økonomi og spareplaner. Ny AAA-Rating ble gitt og er nr 3 i rekken på rad.

GASELLE BEDRIFT 2017

Utmerkelse til Gaselle 2017 er gitt til oss i år. 4 gode år på rad sikrer oss som en av få bedrifter i Norge med tittelen Gaselle bedrift! Vi gratulerer oss selv!

Phonect Mobil

1 November 2017 startet vi opp med salg til SMB markedet for Phonect Mobil.