I denne artikkelen, tenker vi at vi skal redegjøre kort og greit for hva det er vi gjør for 1881, men først kan det jo være greit å vite at varemerket 1881. Har eksistert i 144 år! Helt siden 1880 – har det vært et behov for opplysninger om telefonabonnentene! Fra tidlig start til i dag har det naturlig nok vært store endringer og 1881 er ikke bare hva det var på den tiden. I dag er 1881 et av Norges mest kjente merkevarer og hadde henholdsvis mellom 1,5 og 2,0 millioner unike ukentlige brukere!
Ønsker du å lese mer om historien til 1881, kan du for eksempel lese Wikien til 1881 her.
Bakgrunnsbilde for artikkelen er utklipp av vår profil på 1881.no
Hva gjør vi for 1881 i Spania
I svært korte trekk, kan vi jo si at vi ringer bedrifter som ikke har en betalt oppføring på 1881. For så å selge et tilpasset produkt til bedriften vi kontakter. Noen bedrifter har stort eksponeringsbehov, andre har et mindre. Uansett hvilket behov en bedrift har, er vi sikre på at vi skal kunne dekke dette. Og det er det våre selgere som daglig sørger for.
Enkelte bedrifter ønsker bare å være prioritert og vises i søket så tidlig som mulig. Så har vi bedrifter som på andre siden ønsker å ha den beste løsningen vi kan tilby, for å sikre seg bredest eksponering til sine kundegrupper. Ettersom at 1881 er besøkt av mellom 1,5 og 2,0 millioner brukere – er det jo helt klart meningsfylt å være synlig og tilgjengelig.
Og det er nettopp det vi selger til bedriftsmarkedet; Synlighet!
Ikke en jobb for hvem som helst
Vi er tydelig i vår kommunikasjon til våre søkere, at dette ikke er en salgsjobb for hvem som helst. Selv om 1881 er Norges fremste formidler av person- og bedriftsinformasjon. Er det fortsatt slik at jobben er krevende. Kundene forventer et bra produkt til riktig pris. Det skal jo også nevnes at kundene vi ringer, er i hovedsak daglige ledere som er vant med forhandlinger og avgjørelser. Det er jo nettopp derfor det blir krevende! Våre selgere går igjennom tøffe prosesser daglig, med telefon og PC som verktøy. Dette er en jobb for den som forstår verdi av synlighet og tilgjengelighet. For eksempel, møter vi daglig bedrifter som føler behovet sitt som dekket. Da kan det være greit å tenke på alle verdens kjente merkevarer og også 1881. Hvorfor benyttes det så mye midler til markedsføring, når alle vet hvem man er? – Dette er nøtten å knekke. Dette skal vi kommunisere i klar tale og tekst til våre potensielle kunder.
Vi har snakket med 2 av selgerne som jobber med 1881 i Spania
Alexandra – Nominert årets selger 2023
Har jobbet her siden September 2022 og har siden den gang gjort en kjempegod innsats og var i 2023 nominert til årets selger! Tidligere har hun bare vært her på ferie tidligere, så dette med at hun nå skulle flytte ned for å jobbe gjorde henne spent. Språket, kulturen og ikke minst jobben skapte spenning – telefonsalg var tross alt helt nytt! Jobben er hyggelig og siden dette er hennes første jobb på et callcenter, så må hun innrømme at det tok tid å komme inn i det. Alle snakker jo i munnen på hverandre slik at det blir en slags summing konstant!
Jobben går i korte trekk ut på å finne kundenes behov, der og da i samtalen, man har med kunden. Svært ofte varer samtalene relativt kort og man kommer til beslutninger i første samtale, men noen ganger krever det at man følger kundene opp over tid. Det viktigste er å være en god kommunikator og skape god kontakt.
Provisjonene er høye, så man får godt betalt for jobben man gjør. Også får man jo et godt innblikk på det norske bedriftsmarkedet. Det er kjekt å jobbe med 1881, stabil og trygg oppdragsgiver. Det er jo også fordelaktig at 1881 har en kjent merkevare, det går lite tid i å forklare hvem som ringer.
Kan trygt anbefale at man sjanser på å ta en jobb i varmen aka Spania!
Anthony – Årets selger 2023
Har bodd i Spania i ca. 2,5 år hvorav dem 2 siste årene så har han jobbet med Max Dialog. Startet først hos oss med et annet prosjekt for et mobilselskap som het; “Nortel”. Hvor han siden flyttet over på 1881, som viste seg å være midt i blinken! Ettersom at han har jobbet med 2 forskjellige prosjekter, har han jo litt å sammenlikne med. 1881 er nok det mest krevende, men det er kanskje det som også passer best, når man elsker en real utfordring? Nervøsiteten for et nytt land, ny jobb og nytt kapitel. Gikk raskt over til trivsel og utvikling!
Det å jobbe i team, hvor vi skal motivere hverandre – høres fryktelig lett ut. Det er det ikke. Det er en konstant strøm av forskjellige inntrykk og behov som skal dekkes. Etter hvert som man har jobbet lenge sammen, finner alle sin plass og team følelsen vokser på deg. Vi må alle ønske å hjelpe hverandre til å lykkes.
På spørsmål om hva Anthony tenker om 1881, så svarer han i korte trekk; “Det er veldig kult! Det er nye ansikter man fikk se og man ble møtt med en real utfordring av sine kolleger og ledere. Også er det absolutt ingen tvil om at provisjonene er gode og at det er en motiverende faktor. Jobber men målrettet og hardt, så kan man fint nærme seg 100.000 i provisjon, som for eksempel er målet mitt nå i Mai måned!
Kundene kan være krevende, men da handler det om å søke løsninger, gå videre og ta fatt i neste. Vi kan ikke forvente at alle vi ringer til er like interessert i vårt produkt. Utviklingen min personlig etter å ha jobbet med så krevende kunder, er utrolig bra. Læringskurven er bratt og jeg som person har definitivt utviklet meg. Det disiplinære er noe jeg har lært mest om, fordi det krever mye av deg selv å slå neste nummer, spesielt når man kjenner på at man helst skulle tatt en kaffe eller tidlig lunsj. Hard jobb, lønner seg – det er helt sikkert!
På spørsmål om hva som skiller Max Dialog fra andre, svarer Anthony; “Du får gode verktøy som ledere, bra miljø og det som trengs for å være motivert. Mye av denne jobben ligger på deg selv, men det er også godt å vite at ledelsen støtter deg når det trengs. Når man jobber her, jobber man med en gjeng vinnerskaller og personer som vil hjelpe deg til å lykkes – 100%. Den største forskjellen her og andre plasser, er at det ikke er noen som betaler like godt for jobben man gjør, i alle fall ikke som jeg har funnet.
Dersom man er klar for et nytt kapitel i livet og forlate det kalde været hjemme og kunne tjene gode penger samtidig med det å bo i Spania. Burde man søke seg til oss. Etter at jeg startet opp med dette har jeg ikke trengt å spare på pengene, nå sparer jeg fordi det er gøy og naturlig nok fordi jeg har et greit overskudd hver måned. Vil på det sterkeste anbefale deg å søke hit om du ønsker å utfordre din komfort-sone, slik jeg og mange andre har gjort!
Anthony er for ordens skyld svensk og oppfordrer helt klart andre svenske til å søke seg til denne jobben. Forstår man norsk, gjør man seg forstått – spiller det ingen rolle!